4. října 2013

No reason to stay inside

Kde začít? Začátky mi nikdy nešly,  takže prosím, omluvte připadnou krkolomnost mých článků. :)
25. února 2013 jsem úspěšně prošla výběrovým řízením programu Erasmus pro zimní semestr 2013/2014. Ještě tentýž večer jsem to náležitě oslavila, ale o tom možná někdy příště. :-) Uběhlo pár měsíců a já seděla v půl šesté ráno na terminálu 2 a stresovala se z nadcházejícího "výletu" (nejsem úplný fanda letadel).
Po 5-ti hodinách cesty dvěma pidi-letadýlky a jedním vlakem jsem dorazila do cíle - norského Levangeru. Ale hle - co mi hned po vystoupení z vlaku dalo pověstnou facku - ZIMA! Já nevím jak vy, ale já v polovině srpna snad nikdy nevytáhla ze skříně podzimní "softshelku".
A teď něco o tom, čeho tu jsem vlastně součástí. Program, na který jsem se tu přihlásila se jmenuje "No reason to stay inside" (Není důvod, proc zůstávat uvnitř) a je to název zvolený vskutku trefně, protože ty bláznivý Norové nás pořád někam honí a myslí si, že je fakt "super-úža-zábavný" courat 5 hodin po městě a poslouchat prázdné plky o tom, že v Norsku mají obchodní centra, v nich OBCHODY a tam si můžete koupit VĚCI!!! (Občas mám vážně pocit, že prostě zkouší co vydržím.  A nejsmutnější na tom je, že všichni mí erasmácký spolužáci ze samozřejmě mnohem lepších západních zemí to berou jako užitečné informace a horlivě si vše zapisují do svých notýsku! :D). Nicméně tenhle program je primárně zaměřený na outdoorovou pedagogiku a "experimental learning", což je vlastně takové "nejrychleji se něco naučíš tím, že si o tom nebudeš jen číst, ale taky si to zkusíš". Sice v Čechách studuji úplně jiný obor, ale nevadí! Výuka probíhá komplet v angličtině (kromě hodin norštiny, na kterých si připadám jako Alenka v říši divů), čehož si nesmírně cením, protože ačkoli angličtinu studuji, tak mám občas pocit, že moje vyjadřování je na úrovni asi tak "Well....yeah...potato", i přesto, že v hlavě už mám předpřipravenou naprosto úžasnou, oslňující informaci! 

Tak to by bylo stručně o tom, cože to vlastně dělám v Norsku. :-) Mějte se famfárově a milujte sovy!

Žádné komentáře:

Okomentovat